> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MČR Sedlčany - buginy

 


20.08.2012 12:56:14

Bezradný rallyecross

Sobotní sprintzávody jasně ukázaly, kde se nachází domácí (asi i zónový) rallyecross. Bohužel není jasné, kam směřuje a co chce. Je bezradný. Nějak se jede, pořádají se nějaké závody, je to takové nějaké, ale rozhodně ne přesvědčivé, ne uspokojivé a ne s nadějí a výhledem dál. Kolikrát jsem jen za tu sobotu slyšel, kolik je tu aut dnes a co bude za rok a co dál… Na to lze odpovědět jen, že uvidíme.

Tím rozhodně nechci říci, že to vše stálo za prd, vůbec ne. Díky pořadatelům a všem, kteří se na podniku podíleli, byly to z jejich strany velice solidní závody. Ten prach (dustex či podobná přísada by to opravdu nevyřešil), já vím, oni také… Je moc dobře, že se jelo, a díky kartům (15 ks) bylo i relativně hodně aut (celkem 48 ). Kartcrossky jsou další vhodný tahák pro diváky a nelze pominout ani fakt, že peníze ze startovného se pořadatelům více než hodí. To je v pořádku. Dokonce bych řekl, že nová pravidla v Mascom cupu (tuším, že jim platí od Nové Paky) se zdají být správná. Možná je na kartcrosskách jasně vidět, že je vede někdo s názorem a jasnou představou o tom, jak by závody měly vypadat. Roman Kalvoda (pro ty kteří nevědí, autor a promotér Mascom cupu, tedy seriálu kartcrtossů) je časově nesmírně vytížený člověk, a to nejen stavbou kartcrosek, ale není mu jedno, co se na trati děje. Když sám závodí v divizi čtyřlitrů, je vždy u trati a sleduje, jak se jeho svěřencům vede a co na příště vylepšit. Nejen na bugynách, ale právě i v pravidlech.

Jediné, co bych pilotům kartů (neplatí to samo jen pro ně, ale nejvíce prohřešků v tomto smyslu bylo právě u malých buginek) vytkl, je orientace na sedlčanské trati, resp. v systému závodů. Zvláštní ustanovení sice psalo, že „Divize Mascom Cup 2012 nejede Joker lap“, ale na trati to bylo všelijaké. Joker v měřáku je zakázaný (platí pro všechny divize), první kolo se jede přímo a je tzv. krátké, druhé a další se jede vždy vnitřek, ne rovně. Dále auta mají joker povinný, Karty mají svá pravidla, ale do jokeru v prvním kole se prostě nesmí… Vím, že za to padly v minulosti i nějaké pokuty a neslušná slova, ale fakt je to (bez ohledu na naměřený čas) především nebezpečné pro jezdce samotné a už měli i někteří namále.

V kartech se na trati občas špatně orientuje, jsou si podobní a ten, kdo je vidí prvně, neví. Myslím si, že i tak jasně ukázal Ondra Šlechta, že je fakt třída. To jeho auto jede jak z praku a on taky. I z pozice, která je dopředu ztracená, se Ondra nevzdává a žene se kupředu. Ve volném tréninku sice zajel nejlepší čas ex-trabantista a čtyřkolový foukaný škodovkář Vlastimil Burian, ale do finále šel až ze třetí řady. Skvělé výkony se čekaly od již zmiňovaného Ondry Šlechty a jeho věčného rivala Slávy Ducháčka. Druhý zmiňovaný vyhrál dvě rundy a do finále měl poleposition. Ovšem ve finále se dělo něco neuvěřitelného, Jakub Mrvka odletěl jak střela, nedal nikomu žádnou šanci. Kluci vzadu (2.-3. místo) ho sice dotahovali, ale současně soupeřili o stříbro a tím dávali Kubovi příležitost se odlepit a vytvořit si drobný náskok. Domácí pilot tak dovedl svůj žlutý kart do cíle šestého kola jako první s náskokem šesti desetin sekundy. Druhý byl Sláva, Ondra zaostal o další necelou půl vteřinu. Škoda, že Jiří Rezek, až do Sedlčan vedoucí muž celého pole, měl dvě nedojeté rozjížďky a tak skončil s 83 body před finále. A jak dopadl autor kartcrossu v Čechách? Jako kovářova kobyla nebo jako sedlák nedaleko Chlumce… Roman naměřil ve volném i měřeném tréninku osmý čas a pak si připisoval už jen samé devadesátky. Škoda. Ještě poslední zmínka o Kartech: nejrychlejší čas v měřáku (napříč všemi divizemi) naměřil Ondřej Šlechta a Alois Höller - 43:06. Ovšem druhá buginka pilotovaná Slávou byla za tou první jen těsně, u aut to bylo už mnohem znatelnější.

Tak autocrossové kolegy máme za sebou a nyní se vrhneme na divizi Super Cars. Sice jezdila celý víkend až na konec, jako ta nejlepší, ale na internetu s ní budeme brzy hotovi. Tři auta na startu volného, dvě auta v cíli. Alois sice měl drobné technické problémy s autem, ale na to, aby udolal akčního, ale chybujícího Lukasze Kabacinskeho s Lancerem Evo 8, to bohatě stačilo. Třetí runda se nejela, nebylo o co soutěžit. Lojza se ale neflákal ani ve finále, kdy se jelo bez Tristana Ekkera, zajel i nejrychlejší čas v porovnání s ostatními divizemi. Těžko říci, zda ho body připsané do tabulky nějak těší, ale jedno je jisté. Tolik prohřešků, co mu komisaři za (nejméně) posledních dvanáct měsíců odpustili, neviděli, nebo nechtěli hodnotit a vyjadřovat se, to těžko někoho přesvědčí, aby postavil auto a přidal se mu po bok. Vím, že nejde porovnávat časy po letech, ale kupříkladu s letošním časem z měřáku by se v roce 2010 (loni se jelo na bahně) zařadil až za třetího Petera Ramlera. Tak se před dvěma lety závodilo! Bílý Lancer v depu, co stál na prodej, byl pro tuto dobu také docela symbolický.

Touring Cars. Co to je? Nic takového se přeci nejelo… Máte pravdu. Letos to s touto vypsanou divizí nevypadá nikterak dobře. Nejsou auta. Zrovna v Sedlčanech jsem potkal Jardu Šrůta a říkal, že má enkovou 206 stále doma, David Štefan svou 306 také, Ondra Smetana prodal enkového Civica teprve nedávno, Kotkovi to samé auto dali do rally, nevím, nevím, zda byl krok se zrušením enkových dvoulitrů ten správný krok. Roman Častoral přestavěl enkové auto do pořádného závoďáku D4, resp. Super Nationals, Béla Ujházi dal enkovou Astru do Super 1600, Standa Brunát zadokolkovou Fábii rozprodal po dílech, žluté BMW Viktora Mužíka také čeká na svou chvíli, Christian Kopetzky modrou 306 nadělil do D4, Lukasz Zoll se dlouho už nesvezl… Opravdu nemám dojem, že by nebylo s čím závodit, jen nějak chybí smysl a obsah té divize. Škoda.

Slovem škoda jsem skončil u bývalé D2 a zmíním ho i u Super 1600. Osm převzatých aut (z toho 4x Škoda) je také docela ostudné číslo, ale pozor, za plné body se jelo letos v rámci ZSE v S1600 jen jednou a to Nyirádu, kde se měl konat prodej jednoho tuzemského stroje, Standa Šusta to bral jako trénink na Evropu a přidali se i maďarští piloti… Jinak vždy za polovic. Ani v Sedlčanech to nebylo jiné. Desítku do Zóny, tedy body za první místo (do MMČR se jelo za plné body), si odvezl Václav Veverka ml. Ten je dobře rozjetý z Evropy a jeho auto na letošek doznalo podstatných změn. Od rána to sice na extra výsledek nevypadalo, oba tréninky druhý čas, ale první a třetí runda až čtvrtý, ale štěstěna stála při Vénovi a tak v ochuzeném finálovém poli neměl konkurenci (sorry Petře). Bílý Peugeot 206 Maxi nebyl během dne nejrychlejší, ale snaha, nasazení a odhodlání pilota bylo nepřehlédnutelné. Paráda. Měřák v S1600 vyhrál Petr Bílek s opravenou Fábií. Jednalo se o jeho první start od nepěkné nehody v Maďarsku. Jednalo se o jeho poslední start s tímto autem? Kupci totiž čekají a tak nejde Petrovi vyčítat, že netlačil příliš na pilu. Bylo třeba auto dovézt celé a na nějakém pěkném místě, ale s minimem rizika. Možná proto někteří Petrovi vyčítali, že jede bez šťávy a zápalu, ale i tak mu to stačilo na druhé a třetí místo z rozjížděk. Takže druhá řada na vnitřku finále byla jasná. Petr se vlastně ve finále objevil v první i druhé řadě, ale o tom až později. Teď prozradím, že mu v Sedlčanech patřila po finále druhá příčka, myslím si, že u Bílků i u inkognito kupců mohou být spokojeni. Příjemná derniéra. V měřáku všem záda ukázal Klaus Freudenthaler. Stejně si počínal i v první a druhé jízdě. Do třetí nenastoupil a tak měl zcela zaslouženě poleposition. Do prvního pokusu finále A divize S1600 odstartoval skvěle. Na rovince před první zatáčkou mu jel po levém boku Pepa Šusta, těsně za Klausem Petr Bílek, Václav Veverka jel venkovní stopu a přední kolo měl na úrovni zadní osy Pepíkovy fábie. Z první zatáčky proti kopci odjel Klaus s malým náskokem jako první, lehce vpředu Petr, vlevo Pepa. Když jel Pepa do jokeru, dotáhl se Véna Petrovi na kufr. Z vracečky jeli těsně za sebou, a za necelých dvacet vteřin byl na kopci Peugeot 206 koly vzhůru. Jízda byla samozřejmě zastavena, naštěstí Vencovi nic nebylo a tak po malé opravovací pauze bylo celé pole opět na roštu. I s Veverkou juniorem. Deset vteřin do restartu, 5, 4, 3, …jede se! Ale ne všichni. Klaus se pohnul dříve, než bylo zdrávo. Fotobuňky si toho všimly a byl malér na světě. Celý den se snažil zbytečně. Šesté místo přinese jen šest bodů do Zóny (Litevec Ernestas Staponkus do ZSE neboduje). To, že by Klaus ulil start, nebývá obvyklé, a že by neudržel nervy na uzdě… to se také nestalo. Mohla za to spojka. Schade. Dobrá, jedna bouda, jedna černá vlajka, co dál? Restart. V první řadě stál Pepa Šusta zcela osamocený. Myslím si, že mu tam ale smutno nebylo. V měřáku byl třetí, první rundu dokonce dotáhl na druhém místě, druhou a třetí na třetím. Po třech rozjížďkách měl jen pět bodů a druhé místo v první řadě dávalo po vyloučení Klause šanci na mega výsledek v kariéře tohoto mladíka. Start to byl parádní. Venca za ním vlevo se také dobře odlepil, Petr lehce zaspal. První zatáčku Pepa lehoulince přepálil, ale Petr byl na dostřel. Venca měl za pravým předním kolem nalepeného Litevce se sukoradským VW Polem a tak lehce propadl. Ovšem než Pepa auto stočil správným směrem, byl před ním Petr. Kolem se přehnal i Venca a v tlačenici Staponkus/Veverka/Šusta byla trať před pravotočivou zatáčkou příliš úzká a už letěla Pepova fabka vzduchem. Levým zadním kolem zavadil o bariéru, ta jej katapultovala a ještě si stačil drbnout levým předkem o gumy. Let to byl velkolepý, Pepa sám i opustil auto, ale pak jej odvezla záchranka. Pořád je ještě dobitý, ale hlavně, že už je doma z nemocnice. Nyní ho čeká krátká rekonvalescence. Utržené kolo a pomačkaná karoserie je drobnost. Zdraví především. Opět použiji slovo škoda. Obrovská škoda, moc jsem mu přál první výhru v divizi S1600. Měl na to, a celý den jezdil parádně. Byl to právě Pepa, kdo po diskvalifikaci Klause potřeboval body do MMČR, Zóny i do rakouského mistráku. Následoval další restart finále A, za Vencou a Petrem (jelo se už jen ve čtyřech, tedy bez první řady) dorazil do cíle třetí Ernestas Staponkus, čtvrtý byl Werner Panhauser, Maďar Ujházi a Polák Sobecki se do A finále neprobojovali.

A to nejlepší na konec? Měla by to být divize 1, tedy Super Cars, ale již delší dobu tomu tak není. Je to Super Nationals. Dvacet dva aut na startu (7x CZ) slibovalo pěkné závodění. Tato divize bohužel dospěla do stádia, kdy je strašně rychlá a došlo k jejímu rozdělení. Auta vpředu jsou stíhačky a pak je hejno těch, kteří jim sekundují. Chybí takový ten silný a schopný střed. Naše auta jsou většinou vpředu, takže je to asi OK, ale zejména Rakušané měli o společné Divizi 4 a následně Super Nationals jiné představy, bohužel to pravidla neohlídala zavčasu a dnes s tím něco dělat je téměř nereálné. Myslím si, že je ostudou všech zainteresovaných činovníků z celé Zóny, že dodnes nebyly technické předpisy sjednoceny a vozy startují podle národních řádů. Kdyby aspoň byly české předpisy nejvolnější, neměli bychom důvod to řešit. Jenže ty naše patří k nejpřísnějším. Kdyby byla pravidla pro všechny stejná a závazná, měli by techničtí komisaři polovinu práce. Také by ubyly dohady napříč depem. Rozložení sil na Sedlčany? Favoritem byl jasně Roman Častoral, ale cestu mu měl zkřížit minimálně Tomáš Hurt, Jakub Bittman, Karol Šedivý a Gerald Woldrich. Na domácí půdě se dalo hodně očekávat i od Jiřího Kazila a Karla Václavíka. Černým koněm pro mě byl navrátilec Jiří Calda. Když jsem viděl, jak v depu všichni makají na autech, která stála vzorně na plachtách a pod stany či jinými přístřešky, u Jirky byla pohoda. Kapota zavřená, auto na trávě, stan žádný, kluci opřeni o auto a debatovali o gumách… Trošku se mi tak vrátily myšlenky na dobu bezstarostnosti a velké tlupy nadšenců. Ale zpět k závodění… Ve výsledkové listině volného měřáku bylo u jména Tomáš Hurt nějaká divná zkratka. DNF. Sakra, je tomu tak. Tomášovi se z motoru jeho C2 zakouřilo, tak šedobíle. Rána ale žádná. Na laně jej dotáhli do depa a tam po odkrytí kapoty bylo ihned jasno. Horko bylo velké a tak se široký Citroën C2 rozhodl, že motor uchladí netradičně a skrze litinový blok si udělal přídavný otvor na druhém válci. To to pěkně začíná, pomyslel jsem si. Ještě to nezačalo a v Super Nationals přišli o jednoho z favoritů. Volný trénink ovládl nažhavený Kuba Bittman, ale i druhý Jirka Kazil byl příjemným překvapením. To samé platí o čtvrtém Karlu Václavíkovi. Ovšem volný trénink je jen seznamovací a chléb se láme až v tom měřeném. Ten vyhrál Roman Častoral a o necelé dvě vteřiny vylepšil Kubův předchozí čas, který sloužil jako měřítko pro porovnání. Druhý byl hostující Litevec Martins Porietis a jeho krajan Toms Ziëdans byl šestý. Už první jízda první rundy dávala tušit, že se budou dít věci. Ihned po startu přišel Martin Lorenz po zbrždění a kontaktu s Andreasem Gattringerem o zadní pravé kolo, to mu urazil zezadu letící Stefan Bracher s Cliem. Všechny obloukem objel Polák Wrobel a rundu vyhrál, neboť ostatní auta postupně odpadla. Do další jízdy nastoupil náš Jirka Calda, kterého bohužel postupně překonali Rakušané Schadenhofer, Köberl a Gruber. Další jízda byla ve znamení souboje Karola Šedivého a obou Litevců, kdy slovenský reprezentant podlehl rychlejšímu ze zelených golfů. Poslední z jízd byla téměř naše. Roman, Kuba, Karel, parníkář Woldrich a Jirka Kazil. Medvěd vyletěl jak utržený a už si to hasil do první zatáčky. Všichni naši až za ním. Ještě, že máme ten joker. Zde na něm vydělal Jirka a krásně, i když velice těsně, podjel medvěda v rozměru parníku. Ve druhé rundě se opět potkal Martin Lorenz s kolegy z předchozí jízdy. S Wróbelem a Bracherem. Naštěstí se Římovák nezalekl ani Bartha s Gattringerem a zvítězil. Další jízda byla ve znamení červených: Calda, Förster, Starobrat a Gruber. Proti nim se postavil s obřím Mercedesem Woldrich a opět měl famózní start, tentokrát se ovšem potkal s Starobratovým (také) zadokolovým BMW, a tak to bylo o to pestřejší. Určitě pěkně si zazávodil Jirka Calda, který vyhrál a celkově obsadil šesté místo v rámci druhé série. Druhou sérii bohužel nedokončil Jirka Kazil ani Karel Václavík. Naopak s velkým štěstím (Litevec Porietis skočil se svým Golfem na gumy, ze kterých se nemohl bez pomoci dostat) naměřil druhý čas Kuba Bittman, první dle předpokladů byl Roman Častoral. Do třetí Roman nestartoval a tak mohl zvítězit zdravě namotivovaný Kuba Bittman. Vzhledem k počtu aut se jelo i finále C, ve kterém byli naši dva Jirkové – Calda a Kazil. Opět škoda, oba bych čekal minimálně o finále výše, ale co se dá dělat, každý den není posvícení. Do čela finále C se dostala dvojice golfů ve složení Kazil – Schadenhofer. Jirka pak zabral a rozjel to, ovšem Rakušan se dostal na mušku a na čumák auta Jirky Caldy a byla z toho drobná polízanice. Na kopci před pravým zlomem si o bariéru brnkl Gruber a skončil po kotrmelcích na střeše. Následovala červená vlajka a odtah. Opakovaný start byl jako přes kopírák. Jirka Kazil ujel, Calďák trefil Schadenhofera, až je objel i Sven Förster a Stefan Brycher. Naštěstí se nic podivného už neudálo a v pomalejším a klidnějším tempu to do cíle jako první dotáhl vzduchem foukaný golf Jirky Kazila. Postup do finále B mu tak byl odměnou. Jirka Calda skončil celkově čtrnáctý. Kde jsou ty doby, kdy Jirka na prvním Nordringu 2009 vyhrál. Sám říkal, že se divize strašně zrychlila a aby stačil, stálo by to dost peněz. Na polepositionu finále B stál Karel Václavík, vedle něj zcela nepochopitelně (za celý den jsem si ho na trati nikterak výrazněji nevšiml) Neumeir s Kadettem D, za nimi zadokolky Woldricha a Starobrata, třetí řada patřila vedoucímu muži divize Super Nationals v rakouském bodování Markusi Köberlovi jedoucímu s Peugeotem 206 S1600. Vedle něj stál vítěz Céčka Jirka Kazil. Ihned po startu bych to tipoval na Karla Václavíka, ale pak zabraly parníky Starobrata a Woldricha a bylo po žížalkách. Karel se sice postrkal s Mercedesem, ale odjel až třetí. Do kopce už Káza pojížděl kadetta, a vyšlápl si i na další, ovšem jeho snažení překazila technika (převodovka), tak byl nucený auto odstavit. Nedařilo se ani Karlu Václavíkovi. Ten si jel (sice mimo povšimnutí komentátora) soukromý závod s Woldrichem, ale nezadařilo se. Jízda na kufru, po levém i po pravém boku mercedesu bylo určitě výživná, ale nestačilo to. Škoda. Finále A divize Super Nationals mělo zajímavé pořadí na roštu: první řada Roman s Kubou, za nimi Karol Šedivý a rychlejší Litevec. Třetí řada pomalejší Litevec (oba jeli fakt moc pěkně celý den, ale říkalo se cosi o podváze obou strojů. Vážil je někdo? Mám ten dojem, že na ně nedošlo…) a vítěz B finále Christoph Neumeier. Mezi Romana a Kubu se cpal Šedivka, ale kluci dali čumáky k sobě a Karolovi zatarasili cestu vpřed. Kuba nehodlal ubírat, ani se pakovat z cesty a tak se před první zatáčkou Karol nevešel k mantinelu a letěl po dvou vzduchem. Kuba v dalších kolech musel bojovat s Porietisem, ale ustál to. To bylo asi to poslední opravdu dramatické, co se ve finále událo. A to nejen v divizi Super Nationals. Opravdu příšerný název pro takovou pěknou divizi. Roman Častoral totiž všem ujel. Využil bojů za sebou, na nic nečekal, zatopil a uháněl. Helma dolů, na střechu a hurá! Diváci byli milí a bylo to opravdu fajn. Zapadající sluníčko dodalo na atmosféře a nic nebránilo tomu frčet domů.

Zbývá něco dodat? Možná ano. Tento víkend byl motoristicky náročný. V Maďarsku se jela autokrosová Evropa (Vašku bravo!), nedaleko v Berouně měl Edda kopec, na Slovakiaringu se jel další mistrák na okruzích… Ještě, že přišlo dost diváků i do Kotliny. Prý tam bylo více stánků jak na naší Evropě, nevím, jen jsem to slyšel. Každé pozitivum je dobré.

Pokud se ptáte, kde byla rakouská enková divize N1600, tak mi bylo sděleno, že se jede prvním rokem pouze na území Rakouska a tudíž jsme je nemohli vidět v Sedlčanech. Není však vyloučeno, že tomu tak bude i nadále, prý to mají doma lépe pod kontrolou a ve vlastní režii. Škoda.

Malá hádanka pro technické komisaře. Týká se jistého BMW M3, tušíte, co na tomto autě nebylo úplně košer? Něco mu chybělo, kolegům z divize to evidentně vadilo, ale bohužel asi jen jim.

Závěrem mi dovolte poděkovat Romanovi, Tomášovi, Jirkovi, Karlovi, Kubovi, Martinovi, Pepovi a vlastně všem, kteří nás letos reprezentují na domácí scéně. Nemají to rozhodně jednoduché. Doba ani okolnosti tomu moc nenahrávají a tak ať se jim daří i nadále.

Čtrnáct dní pauza a pak se jede další mistrák v Greinbachu, další Zóna je až v říjnu na Nordringu.

Michal Oberstein, 20.08.2012 12:56:14, četlo 10456 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Zeet 2012-09-04 21:35:42
Od sezony 2015 má seriál získat statut mistrovství světa...??? a jezdit se bude tedy například do Asie nebo Ameriky, joojoo? Tak to snad neene...
pif 2012-09-04 14:40:25
asi to chlapci moc nechápete!Když dokážete odjezdit za nedeli 5 rozjížděk, museli byste mít nejméně 2 auta a dest mechaniků a kamion dilů.To unás v čechách těžko najdeš,po zaplacení startovného půl MEGA na sezonu!!!! kolik ti zbyde na provoz.
Aleš Mrkaček 2012-09-02 15:52:42
Neni duvod nesouhlasit, pojede se 5x po peti kazdy s kazdym, semifinale a finale. Mnoho novych souboju atd. Pokud to bude takto, pak D1 pujde nahoru. Ostatni divize s neomezenym poctem startujicich uvidime jak z organizují. Já se tesim. Ales
Máca Cihlička 2012-09-01 09:06:36
Asi budu kamenován. S pár lidmi (závodníky) jsem o nových pravidlech mluvil a ti nadšeni nebyli. Ovšem mně se to líbí. Pominu-li pravidlo, že Super 1600 a Touring Car maj jet jen v sobotu, které doufám neprojde, se mi systém zamlouvá dokonce velice!!! Tvrdím už roky, že ta rallycrossová jízda proti času stojí za starou belu!!! Je pro jezdce nespravedlivá! je to o štěstí (dostanete šťouchanec a i když se probojujete třeba na druhé místo v rozjížďce, čas je nanic), neustále jsou dohady o kropení trati (ti, co jedou v rundě více ke konci mají výhodu), ale hlavně- pro diváka, ať už na závodišti nebo u televize je to naprosto nepřehledný bordel! Člověk má rád hrdiny, vítěze, bojovníky. U stávajícího systému to nefunguje!!! Kdo sledujete plochou dráhu, víte, o čem mluvím. Tam je to dané. Vítězové jsou vítězové a berou body. Tabulky jsou přehledné a každý si pomocí tužky a připravené tabulky udrží svůj přehled o tom, jak si jeho hrdina stojí. Starý systém RC byl i pro TV velký problém a z atraktivního závodu udělal jen barevné obrázky k ničemu. A to ho komentují lidé, kteří o tom něco ví, a přesto se milionkrát stalo, že po rundě na obrazovce běžely titulky o tom, jak kdo dojel a přitom nebyly, díky té honbě za časem, vůbec pravdivé. Konec keců. Já ten nový systém bezezbytku vítám. Doufám jen, že model plochá dráha bude chytře uzpůsoben pro RC tak, aby závodníci měli dost času na přípravu atd. Jinak jsem přesvědčen, že je to první, základní a nejdůležitější změna, která může, a věřím, že to tak bude, pomoci medializaci a mnohem větší popularitě RC.
Aleš 2012-08-30 21:16:22
od pristiho roku bude stejne vsechno jinak, dnes byl schvalen promoter pro Evropsky rallycross a zmen ve formatu evropskeho rallycrossu bude celkem dost, uvidime jak bude vypadat narodni 1.clanek http://www.rallycrossworld.com/2012/08/30/img-to-promote-fia-rallycross-championship/ 2.clanek http://www.rallycrossworld.com/2012/08/30/promoter-will-make-rallycross-fly/
Robert 2012-08-30 12:44:02
http://legacy1.seier.at/contenido_43_beta/ps-racing/upload/pdf/Nennliste_RX_Greinbach_M_2012.pdf
ERC 2012-08-30 11:08:04
Kde je strtovka?
kaza 2012-08-29 21:11:41
startovka v greinbachu asi 80 aut ,to je ucast
jarda masek 2012-08-23 21:03:44
Škoda, že nevyšli ty fiesty ,to by se musel vypsat třeba pohár ČR jen za ty závody v Česku (spíš mezi vítěze rozdělit milion)to by byla motivace
kaza 2012-08-22 21:38:04
udelat novy kategorie je dobry napad,ale na dlouho.ted je treba dostat na zavody ty auta a jezdce co jsou,treba ty co jezdi evropu.(romana nemyslim ten jede)
jarda masek 2012-08-20 22:08:19
Tomu se říká labutí píseň .Co se kdo divý ?Jezdit MČR po celý evropě .Třikrát v Sedlčanech ,třikrát v Sosnový a ještě někde třída N 2000,1300 jednoduchý auta ,všichni stejný podmínky ostrý rovný pravidla ,šou pro lidi ,juniorská kategorie.