> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME Nová Paka 2007 D1

 


05.08.2010 12:35:54

Otevřený dopis FASu od VIAKOM-RACING

Vážení funkcionáři FAS, Vážení pánové,

bohužel se nedá již mlčet k tomu co se tady děje v Rallycrossu a co zde předvádíte jako orgán zaštiťující pořádání závodů MMČR v Rallycrossu. Takový bordel, nezájem o korektní průběh závodů a poškozování domácích závodníků je do nebe volající. Jestli Vás jako starou gardu zasloužilých vedoucích pracovníků už nebaví pořádat a korektně organizovat tyto závody, běžte od toho, složte funkce a přenechejte to jiným, kteří se chtějí tomuto sportu věnovat a chtějí, aby se dodržovala alespoň základní pravidla pro soutěžení. Tento dopis vzniká na popud neskutečně liknavě zorganizovaných posledních dvou závodů v ČR ze strany FASu. Místo toho, abyste, když už nic jiného, aspoň dohlíželi na dodržování korektního průběhů závodů, jen sedíte, vybíráte neskutečně vysoké startovné a krčíte rameny, když je problém a když je protest na spadnutí. Takto jednají jen lidé, kterým je tento sport ukradený a nemají zájem se starat ALESPOŇ po sportovní stránce o korektní průběh závodu.

Píši tento dopis z pozice jezdce a zároveň vedoucího teamu v královské divizi D1, ale jak je mi známo, tak v ostatních divizích je to stejné. Vy jako řídící orgán rádi přijdete a rádi si s námi poplácáte po ramenou v depu, jak je pěkné, když český jezdec vyhraje třeba v Polsku D1 a jak je pěkný pohled na aktuálně vedoucího závodníka na žebříčku MMČR v divizi 1 z mého teamu (Otakar Výborný). Místo toho, abyste se o to více snažili v českém mistráku, dokonce na domácí půdě, maximálně pomáhat českým jezdcům, aby dobře prezentovali český rallycross, a zároveň odolali velkému tlaku zvláště rakouských pilotů v D1, tak děláte přesný opak. Jen jeden příklad za všechny. Jak je možné, že necháte dopustit, aby si tady rakouští piloti dělali co chtěli a permanentně ulévali starty po celý závodní víkend bez nějakého problému. JAK JE MOŽNÉ, že Vás na závodech absolutně nezajímá, že finále D1, kde českým pilotům jde o všechno (Výborný, Zeman), bylo po sportovní stránce absolutně neregulérní ????? K čemu tam jsou placení čeští sportovní komisaři na domácích českých závodech ????? (o zahraničních ani nemluvě, to je úplný výsměch), za co si Vás platíme, proč tam jste ???? K čemu tam jsou VYPNUTÁ signalizační zařízení ulitých startů firmy Chronorace ??????  Kdo má tohle z Vás na starosti a nese za toto odpovědnost ???

Od stolu napálíte před sezónou neskutečné vysoké startovné+licenci jezdce a teamu,  8x150EUR = (30400+4200)*2 jezdci + 12000 = zaplaceno více jak 81.000,- Kč !!!, ale když něco chceme, tak za ně máme akorát výsměch českých činovníků na českých závodech !!!! Jestli tohle myslíte vážně, tak jděte k čertu a nechte to jiným. To, že tento sport stojí neskutečné velké peníze a velkou dřinu mnoha lidí okolo, Vás pochopitelně asi nezajímá. To, že čeští závodníci jedou z českých závodů domů naštvaní, s pocitem křivdy a s kudlou vraženou do zad od vlastních lidí, vše umocněné možná prohraným celým šampionátem ……..  Hlavně vybrat startovné, dopřát si raut a hned po závodech hurá domů. 

Teď se jedou poslední 3 závody v Rakousku. Bylo nám naznačeno už teď v Sedlčanech, že rakouští pořadatelé udělají maximum, aby zvýhodnili svoje jezdce a budou se maximálně snažit české jezdce v rámci českého mistráku co nejvíce znevýhodnit, jen aby jejich piloti vyhráli. Takový přístup je na jednu stránku pochopitelný, na druhou je neskutečně deprimující z pozice českého jezdce.

Pokud se nám nepodaří i přes velké osobní a finanční úsilí český mistrák v divizi D1 vyhrát a zase na jaře v roce 2011 uslyšíme od Vaší nadřazené autority na školení jezdců, jak sezóna 2010 stála za nic a bez výsledků, věřte, že jste za to z velké části odpovědni VY, protože děláte vše proto, aby Rallycross v ČR byl více a více nedostupnější jak finančně tak už i po sportovní stránce. Hanba Vám!!

S pozdravem
Aleš Mrkáček
VIAKOM s.r.o.

Michal Oberstein, 05.08.2010 12:35:54, četlo 11209 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Luboš 2010-08-29 19:58:44
Skus to napsat sem na prezidium asistentka@autoklub.cz všude jinde to maj na salátu
Jarda Mašek 2010-08-29 19:50:52
Vážení páni závodníci,funkcionáři,pořadatelé,rozhodčí atd. Co jste předvedli na závodech v Sedlčanech byla ostuda sportu.Zařadili jste se na ůroveň pralesní ligy.Jen litujem vstupného co jsem zaplatili.Můžu Vás ubezpečit ,že se to již nestane.!!!!!
Milane 2010-08-25 13:01:49
můžu Ti jen prozradit,kdo byl sportovní komisař.Ano nikdo jiný než "HONZA"
Milan 2010-08-22 09:01:00
Dobrý den, může mně někdo prozradit ,jak je mořné,že jezdec Kalný jako reprezentant ČR DOTOVANÝ STÁTEM se chová jako vulgární negramot níčí majetek druhého jezdce a násilně mu ubližuje NEDOSTANE ŽÁDNÝ TREST . Toto nesportovní chování by u jiných neprošlo. Naopak jeho team je prezentován v mediích jako úspěšný ,ale za jakou cenu. To to nikdo nevidí ,že si z toho udělali rodinný podnik???
Jirka Matějka 2010-08-19 21:39:29
Aleši,,,tudy cesta nepovede, pan Mochan, tě bude akorát houpat.
OPLETAL 2010-08-19 14:01:10
"HONZA" je hrobník závodů u nás,že by on byl ten reformátor?
Velké a malé kolo 2010-08-19 10:36:05
Ó jak familiérní oslovení "Honza". Na rozdíl od slavné české pohádky, právě tento "Honza" nejlépe ví, že je lepší mít lidi, kteří mají peníze na své straně, než proti nim bojovat. Buďte bdělý pane Mrkáčku!
Jirka -Autocross 2010-08-18 22:40:17
Držím palce Aleši ale bohužel jsem očekával přesně to co ted píšeš...Se soudruhama podobrém nic nehne.A po zlém bys na to nesměl být sám jinak tě semelou:-(
Aleš Mrkáček 2010-08-18 21:24:53
WWW: http://www.viakom-racing.cz
Tento dopis byl přečten na off-road komisi dne 12/08/2010. Co se tam vsechno odehralo za diskuzi je my samozrejme utajeno, kazdopadne to pry brali velmi negativne. Bohuzel, ale jen jednomyslne odsoudili Sedlcanske poradatele, ze to byla jejich poradatelska chyba a tim to pro ne vsechny skoncilo..... Takze stav ktery jsem presne nechtel. Kazdopadne hned po tomto jednani prijel na moji firmu predstavitel off-road komise a zacali jsme o tomto diskutovat a dosli jsme k nekolika zaverum a moznostem pro rok 2011. Jak jsem jiz psal drive, zadarmo vubec nic neudelaj a pokud neuvidej natazenou ruku s $$$, pak se na systemu nezmeni bohuzel pro nas vubec ale vubec nic. Takova je realita a panove v Opletalovce se nehodlaji prizpusobit situaci, protoze proste oni nevidi jine moznosti, zvlaste pokud by to znamenalo udelat nejakou praci. Jedine ceho ted realne dosahnem, je, ze se v ramci MMCR nepojede Slomczyn a Mariapocs, ale 4x CR a 3-4x Rakousko v ramci MMCR. Slomczyn a Mariapocs bude pouze soucast ZSE pro ty, kdo chteji jezdit a soutezit v tomto "evropskem" zavode....... Tolik asi jen k aktualitam. Nyni jedem do Polska na ZSE a jak je videt ze startovky, je to doslova pohreb rallycrossu..... Jede tam take Honza Mochan a s nim budem probirat moznosti jeste druhe Sosnove v ramci MMCR v roce 2011. Mam pripravene statistiky a podklady pro jednani s ním. Realna moznost odjed v Sosnove jeste jeden jednodenni zavod MMCR + kartcross tu je velka, ale ne zadarmo :-( ...... Celkove budem dale probirat moznosti D4 a startovneho pro tuto divizi.... Myslim, ze to bude zajimave a doufam ze i plodne jednani, uvidime po vikendu...... Jedno je ale jasne, zacinam ztracet iluze o jejich pozitivnim pristupu k veci a spis vidim nezajem cokoliv resit, pokud na druhe strane neni natazena ruka s $$.
Luboš 2010-08-18 14:31:13
Nejsou nějaké zprávy o tom jak reaguje FAS na otevřený dopis ,nebo ho zavřely a dali do stolu
Jirka Matějka 2010-08-13 22:09:37
WWW: http://www.rallycross.jirimatejka.cz
Lukáši, mezi D-2 a D-4 finanční rozdíl nebude, bývalá D-2 může D-4 samozřejmě jet, tak že finančně dostupnou třídu D-4 dobře dvojku nahradila, jezdím hobby a jedinej důvod proč kluci na rallycross jezdit nebudou, bude výše startovné a možná by to chtělo trošku zmírnit technické předpisy, né naůkor bezpečnosti,,,,já jel D-2,,,příští rok pojedu D-4, tak jsem hrozně zvědavý, co se změnilo,,,nebo co Aleš změní.
Lukáš M. 2010-08-13 13:05:13
Díky za odpověd Aleši, tak to vypadá, že původní divize 2 se v mezinárodním rozsahu JIŽ nedočkáme...Ani vyjímka u nás původní skupině nepomůže , chápu, že do toho strkat peníze nikdo moc nebude, když se bude moct svézt jen tady...
Aleš Mrkáček 2010-08-13 12:43:20
WWW: http://www.viakom-racing.cz
To Lukáš M: asi myslis aktualni Divizi 2, kde jezdil Kotek/Castoral/Smetana a dalsi, tak to je pasé, tady se pry musi nasledovat FIA a ta rozhodla ze Divizi D2 pojedou zadohraby a u nas se udelala aspon vyjimka a muzou i predohraby, aby aspon nekdo jel (realita jest 2-3auta na zavodech !!!). Jak vidime, stejne je to velky omyl a z meho pohledu je to absolutne nezajimave a mrtve. Ja bych do teto divize nedal ani korunu a moji podporu tato divize nema.............. Ja mel na mysli jezdce v aktualni Divizi 4. Jsou to kluci, co jedou finančně na krev (mimo Tomáše Hurta, promiň) a tem bych velice rad pomohl. Tato divize je nejpocetnejsi a bez ni by se horko tezko usporadavali zavody jako takove. ....Já mám 2 nejzasadnejsi cíle pro pristi sezonu 2011 MMČR a chci je dotahnout do zdarneho konce.... 1) odjed jeste druhy jednodenní v Sosnove = celkem 4x v CR, zbytek v Rakousku a vynechat v ramci MMCR Slomzcyn a Madarsko (tyhle dva odjed jen v ramci Zóny, pro ty kdo chtej jezdit po evrope).......... 2) snizit startovne alespon do Divize D4 a tim padem otevrit zavody vice jezdcum z hobby rallycrossu ci uplne novym. Tady bude zasadni diskuze ohledne startovneho s Rakusakama, ale ja jiz navrh reseni mam a je otazka, zda-li do toho pujdu ci nikoliv. Pokud by doslo k dohode mezi moji firmou a FASem, pak by mohli čeští piloti v Divizi D4 zavodit za hubičku a mohlo by jich startovat jeste mnohem vice a treba na dve vetsi skupiny s dvemi Ačkovymi finále, ale to uz predbiham. Toto je zatim otevrene, ale FAS je kupodivu ochotny diskutovat a zacit to resit. ......... Bodů na mensi zmeny je pak jeste dost, ale to nebudu vypisovat, dulezite jsou tyto 2 a ty se budu snazit prosadit, stůj co stůj......Vse ale zalezi na ochote jak Sosnovskejch proto neco udelat, tak panu s FASu....
Lukáš M. 2010-08-13 12:24:04
Jinak původně šlo o divizi 2 samozřejmě, špatně jsem se vyjádřil, SORRY
Lukáš M. 2010-08-13 11:57:42
Aleši Bojovat za divizi 4, v jakém smyslu... Snad sem to pochopil teda dobře:-) Sleduju Rallycross od jistý doby jen z povzdálí..důvod je právě divize 4: Osobně mi tyhle atmo.2.0 předokolky strašně chyběj, nechápu proč z poměrně levného závodění udělali tak dvakrát dražší záležitost(obdivuju že někdo vůbec šel cestou vývoje předělání předohrabu na zadohrab, když teda nepoužiljako základ BMW)... Tahle tedy... mnohdy hybridní skupina mě přestala zajímat okamžitě (zadokolová Astra apod...odchod Tomáše Kotka:( Asi nepochopím důvod těchlech změn...Vždyť dnes se snaží FIA tvořit skupiny spíš tak, aby závodění bylo levnější(je fakt, že v rally se jim to s S2000 taky moc nepovedlo..viz. konkurenceschopnost N4 které jsou třikrát levnější)..Ale to odbočuju a furt to není tak pitomé rozhodnutí jako zrušení původní koncepce divize 4. Je Aleši nějaká šance vůbec, že se tahle původní skupina vrátí?
Aleš Mrkáček 2010-08-12 14:19:57
WWW: http://www.viakom-racing.cz
To: Velke a malé kolo... Muzete me prosim kontaktovat na email. Ja jiz mam za sebou prvni dvouhodinove jednani s predstaviteli FASu a jednani zatim pro me maji pozitivni reakci, ale zaroven nemaly zavazek. Tento hmotny zavazek bych ale nerad venoval na neco, co nebude mit treba v blizke dobe smysl. Pokud sva slova minite vážně, s kontaktujte me prosim na email a rad bych si s Vami o tom telefonicky promluvil. Aleš Mrkáček
Velké a malé kolo 2010-08-12 13:05:16
Omlouvám se za utajenou přezdívku, ale rád bych přidal něco málo k tématu a zatím vzhledem k tomu, co podnikáme, nemohu být zveřejněn. Pan Mrkáček a spol mi promine, ale otevřených dopisů a konstruktivních návrhů už tu bylo dost a dost. Změna? Vždy zásadně k horšímu!!! Možná se budete smát, máme novou vládu, která toho asi moc nepřinese, pro automobilový sport pravděpodobně jen další škrty v rozpočtech. Na druhou stranu předpokládám, že i přes škrty vznikne vládní snaha příděl peněz rozdělovat efektivně. To jak známo dovedou jen ti nejlepší manažeři. Autoklub ČR, který takovéto manažery nemá, bude řešit veliký problém. Nemohu napsat víc, než to, že se rodí plán postupu, který obsahuje hodně důkazů o "neefektivním" hospodaření mnoha skupin, klubů a spolků pod touto organizací, obsahuje hodnocení celkové práce a přístupu všech licencovaných a profesionálních činovníků v návaznosti na stanovy a řády celého Autoklubu. Součástí tohoto plánu jsou pak také návrhy na celou řadu změn v postupných krocích, jak dosáhnout nápravy toho, co tu stávající vedení, které zastupuje autoritu FIA, a které hospodaří i se státními penězi, způsobilo a kam to dotáhlo. Existuje velmi vstřícný kontakt na kanál do FIA. Jsou to nezatížené uši ochotné naslouchat všemu, co by mohlo znamenat přínos pro motorismus jako celek. Nezapomeňme, že i FIA má ve vedení nové tváře. Dále existuje i kontakt na nové vládní kruhy, který rovněž přislíbil, že se bude problematikou motoristického sporu, který má v Čechách obrovskou tradici plnou úspěchů, zajímat. Až přijde správná chvíle, všichni se včas dozvíte, že už to začalo. A buďte připraveni. Potom bude potřeba každého nadšence, který se nebude bát přinést svou kůži na trh a v zájmu motorsporu něco udělat. Jak známo, na závodištích se pohybuje mezi teamy v podstatě manažerská elita země.
Luboš 2010-08-12 12:26:52
Slyšíte to ticho ??????? to je FAS mlčí a mlčí ke komu to vlastně chodíme pro licence ?
Láďa 2010-08-12 12:07:00
to co se děje u vás je v autocrossu jak přes kopírák a kdo se chce svést v hobby vzhrožují odebráním licence jinak toho pro jezdce moc nedělají je to hnus velebnosti
Jiří Kubele 2010-08-11 16:29:07
WWW: http://www.luboškubele.cz
Zdravím všechny příznivce motorsportu! Byl mi doporučen "otevřený dopis", který jsem si se zájmem přečetl. Bohužel, vrátil mě o víc jak 15 let zpátky. Ve své době jsem měl díky Fassu a otevřené kritice jeho činovníků trest 4 a 12 měsíců zákaz činnosti. Pro amatéra, dělající tento sport s láskou docela nesmyslný a zničující verdikt. Při procesu na Fassu jsem si připadal jako vrah. Ti činovníci vůbec tenkrát nechápali, co vlastně pro amatéra závody znamenají. Musím přiznat, trochu jsem na rallycross zanevřel, nejezdím se ani koukat. Myslel jsem si, že po mém odchodu je to jiné, ale jak jsem si přečetl, že pořád stejní lidé, pořád stejné dotace a STÁLE vyplé fotobuňky, o kterých ví jenom někdo! I ty kontakty tenkrát byly, ale kontakt je kontakt a ne likvidační zákrok. V F1 už si to uvědomili. Ještě na okraj k tomu Fassu. Začal jsem fotit, protože mi závody chyběly. A co Vám povím, o akreditacích opět rozhoduje tato podivná organizace faSS. Dodnes mě mrzí, že jsem někoho z nich tenkrát neinzultoval, jak tvrdili. Jezdím fotit hlavně ven, tak snad mi to opět někdo z Fassu nezakáže. I když?! Zdravím a přeju hodně hezkých chvil na závodech. Pro ty já jsem jezdil. Jirka Kubele
Jirka Matějka 2010-08-09 22:57:27
WWW: http://www.rallycross.jirimatejka.cz
Caldo máš ůplnou pravdu, startovné je nehorázně drahé, poutače veškeré žádné, z rádia se dozvíš, že parta amatérských nadšenců, pořádá domoderbi, ale že se v Sedlčanech jede rallycross, ani slovo,,,proč amatéři bez prostředků reklamu v rádiu mají a borcům z FASu se tohle nedaří, nemají žádnou motivaci, své mají jisté, jinak je ještě krásné, jak se pánové tváří na D-4, kde je momentálně nejvíc aut, jen čekám kdy jí zruší, vzpomeňte na má slova,,,,proto koukejte všichni helfnout Alešovi se změnama.
Milan Jirouš 2010-08-09 22:12:08
Také já s obsahem dopisu souhlasím. Startovné, licence, testování = náklady nehorázné a zázemí na závodištích mizerné (vypadávající proud, tragické sprchy a toalety). To co se děje na trati je kolikrát opravdu k neuvěření. Nevím jestli se více divím jako jezdec, nebo jako divák. Ta druhá role je mi ale kvůli v současné době neúnosným nákladům bližší. Jenže ono se na to už fakt kolikrát dívat nedá!
Jirka Calda 2010-08-09 13:12:27
Rallyecross je kontaktní sport a proto nevím, proč řešit nehodu Míši Kalné s Petrem Bílkem. Spíše bych řešil nesportovní chování pana Kalného.Pozastavuji se nad tím, že Fass toto vůbec neřešil. Startovací zařízení a mnoho jiného, nefunkčního , při závodech v Sedlčanech mě také udivilo. Činovníci Fassu by se měli pozastavit nad tím, jaké po nás chtějí startovné a co nám za to poskytují. Startovné je větší než na Evropě a veškeré zázemí mizerné. Beru to s pozice jezdce, který si vše platí sám a chtěl by se dohodnout s ostatními jezdci, bojkotovat takto drahé a nezajištěné závody. Zmíním-li se o závodech rallyecrossu v Rakousku, každá vesnice v okolí závodů má poutače na každé křižovatce, které upozorňují na konání závodů. U nás lidé ani nevědí, že se něco jede. Hlavně, že si pánové s Fassu proplatí cesťáky, ubytování a nevím, jak je to s těmi žranicemi. Mohli by tento sport také dělat s nadšením jako my, možná by je to nesmyslné startovné přešlo. Nebo by vše mělo fungovat na jedničku. Rallyecrossu zdar a ať nás to všechny ještě dlouho baví.
Aleš Mrkáček 2010-08-09 13:02:18
WWW: http://www.viakom-racing.cz
to JAN: Ano, cidla byla VYPNUTA vsem, nikde jsem netvrdil, ze jen rakusakum. Ja jen poukazuji na katastrofalni stav organizace techto "profesionalnich" mezinarodnich zavodu a na skutecnost, ze se mimo jine hrube porusila pravidla hry na ceskem mistraku a v moji divizi na to doplatili hlavne češi. Zvlaste to zaboli,kdyz Vám jde o titul (Výborný, Zeman) a česky sportovni komisar placeny FASem (=námi vsemi) nechá probehnout takto ovlivnene závody do konce a kdyz za nim prijdete s protestem, tak vsichni v JURY pokrci ramena a reknou "co s tim jako mame delat". Podle poslednich informaci o tom sportovni komisar vedel a neudelal nic. O ostatnich divizich jsem se v dopise nechtel zminovat, protoze tento dopis byl moji aktivitou zatim jen za divizi D1. Verte, ze v boji o titul jde i o velke sponzorske penize a takto nas poskodit, zvlaste od ceskych sportaku to hodne nastve a muze to mit neblahe ekonomicke nasledky na team (v planu pro pristi rok mame dalsi dvě nove Evo9 pro rallycross). Ted se jede 3x do Rakouska a uz na prejimkach nas rakusaci (hlavne Otakara) pekne probrali a najednou se jim nelibi veci, ktere dosud byly vsude v pohode a my ted musime investovat dalsi nemale penize, jen, aby jsme to udelali podle nich, protoze v Rakousku nemame jiz vubec zadne zastani a pomoc od CR komisaru. A pokud budem stale ve hre o titul, budou rakousti komisari o to pecliveji hledat a hledat, jak nas vysoupnout z bodu. Uz to tady bylo a bude se to opakovat znova.........Samozrejme nezahalime a zpracovava se nyni dokument na celkove zmeny v systemu poradani českeho Rallycrossu a s nim se pujde za jezdci a pak za cinovniky FASu. V tomto dokumentu bude popsano mnohé co chceme celkove zmenit a prebudovat. Samozrejme se to bude jednat i jinych divizich nez D1. Ja osobne budu tvrde bojovat hlavne za Divizi 4, protoze bez techto kluku nebude D1, D1A.... ani rallycross. Vsechno bude popsano a vcas to zverejnime. Toto jiz bude aktivita nejen moje, ale hlavne aktivita prednich jezdcu, kteri dali najevo taky nesouhlas a budou zmeny podporovat. Drzte nam palce a doufam, ze s tim molochem co sidlí na Opletalovce nejak pohneme. Je potreba je donutit k nejake aktivite. Rallycrossu zdar! Ales
Jan 2010-08-09 11:47:39
Jako divák jsem z tribuny zpozoroval několikrát, že startovací čidla nemohou být v provozu, již bych si však nedovolil tvrdit, že to bylo jen v případě zahraničích závodníků, naopak ulitý start jsem viděl i u našich pilotů. Z jakého důvodu kontrolní čidla nebyla v provozu nevím, ale věřím, že to bylo z důvodu technické poruchy (která mimochodem nebyla za poslední sezóny první a zřejmě ani poslední), pokud by byla čidla vypnuta úmyslně, je to opravdu vážný důvod pro zamyšlení kdo, komu a proč chtěl tímto pomoci. Výsledek celé této skutečnosti byl, že někteří piloti dokázali zmíněné nefunkčnosti "využít" a jiný ne, ale výhodu někoho konkrétního jsem v tom neviděl. Je pravda, že k té nehodě Kalné a uraženému kolu Kalného si zřejmě pomohli oni sami, na druhou stranu, ale lze pochopit, že Kalný jede o titul a týmová režie se dnes uplatňuje všude. To rozbité okno u Bílka bych z pozice otce také pochopil, bylo zřejmě v nervozitě a já bych tomu nepřikládal takový význam. Když tady čtu, jak rodina Kalných jezdí nesportovně, tak mi napadá, že je tu jeden také známý a úspěšný jezdec, který podle mého pohledu jezdí často za hranicemi fair play (momentálně nemám na mysli žádnou konkrétní situaci). Je to jezdec startující poslední sezóny s vozy značky Opel. Po letošním přestupu tohoto jezdce do divize, kde mu technicky dokáže konkurovat snad jen jednou auto, které ale má často technické problémy, už vůbec nechápu bouřlivé potlesky tribun po jeho případném vítězství.
karel 2010-08-08 11:41:29
Přesně tak Luboši. Když už tedy "tak skvěle odstartovala" tak se měla hrnout do první zatáčky před starýho. Byla o tři čtvrtiny auta před ním a potom ho na surovce pustila a chtěla se nacpat za něj, jenže tam byl Bílek, který ani nemohl uhnout, protože měl uvnitř zatáčky vant. Neměl tedy ani kam uhnout. Z toho plyne: když už uleju start a jsem v první zatáčce první, tak se neznažím pouštět tatínka před sebe, protože bych mohla špatně dopadnout. Nehledě na to, že to vylomené levé zadní kolo způsobila Kalnýmu taky dcerka, když se tam za něj snažila zařadit.
Luboš 2010-08-08 10:51:28
Kdyby se Kalná nesnažila zavřít Bílka nikdy by se nepřetočila Bílek měl kola rovně v tomhle případě by nikdo nepovolil ani Kalný.
Radek 2010-08-07 20:01:54
Tak jsem si myslel, že podrazy se dělají jen v rally. Jezdil jsem jako spolujezdec a z toho, co se tam dělo, jsem byl docela znechucený. No a jak vidím, tak v rallykrosu je to to samé. Je to hnus, co naši pánové z FASu udělali z motoristického sportu!
Jirka 2010-08-07 16:22:12
Fas si mysl%C3%AD %C5%BEe kradem a v%C5%A1e zaplat%C3%ADme,s pozice jezdce kter%C3%BD v%C5%A1e tah%C3%A1 z vlastn%C3%AD kapsy,mn%C4%9B celej fas %C5%A1tve.Pe%C4%8Dou na v%C5%A1echno hlavn%C4%9B %C5%BEe si proplat%C4%9Bj cest%C3%A1ky,diety a pobav%C4%9Bj se.Nic pro n%C3%A1s ned%C4%9Blaj a startovn%C3%A9 je vy%C5%A1%C3%AD ne%C5%BE na Evrop%C4%9B.St%C3%ADm startovac%C3%ADm za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD je to jako ze v%C5%A1%C3%ADm a o z%C3%A1vodech se lidi ani nedozv%C4%9Bdi,tak%C5%BEe jim plat%C3%ADme my a n%C3%A9 div%C3%A1ci.To co provedl Kalnej to do z%C3%A1vod%C5%AF v%C5%AFbec nepat%C5%99%C3%AD,to se nenech%C3%A1v%C3%A1 jen tak ani na hob%C3%ADk%C3%A1ch ,n%C4%9Bkde na poli.
Peťa z jihu 2010-08-07 11:10:24
jsem jen divák a nemám načtený řády FASu, ale jak je vlastně možný že jsou během závodu vypnutý čidla?!?!? Myslel jsem že stejně jako soutěžící, kteří musí splňovat určitý regule (licence, rám, oblečení atp.), musí i pořadatel zajistit traťáky, sanitku/hasiče plus X dalších věcí včetně regulerní časomíry. Nebo časomíru zajišťuje přímo federace??? Snad jen poznámka k Jardovi: V časový ose: za 1/ předčasný start - start finále se měl opakovat - chyba komisařů, 2/ taran Bílka na Míšu - chyba Petra, jestli dostal dodatečně trest nevim - chyba komisařů. (já bych mu dal napomenutí) 3/ kopnutí Kalnýho do dvěří - velká chyba Jardy - o trestu opět nevím - chyba komisařů (dal bych mu černou + 0 bodů za víkend) Proč ale to píšu - kdyby správně fungoval "dohled" k bodu 2/ a 3/ vůbec nemuselo dojít! Stejně tak by nezůstal nepotrestanej Hurt a Šusta a každej by si nestartoval jak se mu zachce.
Kájíkkk Lehmann ml. 2010-08-07 11:04:31
Koukám že je to tu samej politik :-) D4 4ever
karel 2010-08-07 10:55:18
muj nazor je ten ze bude problem sehnat tak ousky sedak na michalu..... pak muzes bej privazanej jak chces ale s velkym sedakem pri bocnim narazu ti nepomuze nic
Jirka Matějka 2010-08-07 10:33:10
WWW: http://rallycross.jirimatejka.cz/
Pan Kalný za to co předvedl Bílkovi, měl dostat okamžitě černý prapor, to v hobbyzávodech by tohle bez černé neprošlo a to nejsmutnější je, že s tím, že Míša se může v rallycrossu zranit, musí počítat, když mu tohle tak hrozně vadí, tak tam nemá co dělat. Pan Kalný, jako jezdec, v Sedlčanech, když vařil jako papiňák, jel neskutečnou pilu, ale co je to platné, když po tom incidentu tam zanéchá, na diváky, tak špatný dojem. Hlavně kluci, kdo má něco společného z velkým rallycrossem, tak by jste měli nějak helfnout Alešovi, s tím aby se něco změnilo na přístupu FASu k jezdcům a vůbec i k celému závodění v rallycrossu.
Karel 2010-08-07 10:01:26
a co Karel Lehman v D4 ? jeho starty fakt nechápu je to stejny jako Holer a Kalná ! ten kluk tam nemá co dělat, myslim ze je to jeden velkej podvod nebo překonává zákony fyziky a o tom dost pochybuju !!!!!!!!!!!
Honza Rojík 2010-08-07 09:54:31
k tomu sned jediné : "NO COMMENT"
Karel 2010-08-07 00:54:48
Jo a pokud mám řádně dotažené bezp. pasy, tak si přeci nemohu natlouct žebra o bok sedačky.
Karel 2010-08-07 00:52:50
To je pravda. Jak je možné, že něco takového panu Kalnému prošlo?? Každý, kdo se s ním dostane do nějakého těsnějšího kontaktu, dostane vždy pořádný pytel ran. Pan Kalný jezdí za hranou férovosti. Je to sice špičkový jezdec, ale velmi podprůměrný člověk. Jináč moc fandím mladému Skálovi. Konečně konkurence pro Čimickou rodinku.
Honza Rojík 2010-08-07 00:19:34
Výsměch to je Jirko,ale ještě smutnější bylo to co se stalo poté.Petr Bílek měl na sobě vysypané boční okno (které mu rozbili ranou pěstí !!) a taky dostal pár pohlavků za to,že si "dovolil" neubrat.Toto všechno delegovaní viděli(jako my všichni) a nijak nepotrestali.Doprdele na co tam všichni ty činovníci jsou???
FAS 2010-08-06 22:52:16
WWW: http://www.youtube.com/watch?v=fQqL51mPszg&
D1 ve FullHD
Karel 2010-08-06 22:48:43
Ta Michala je tedy opravdu povedená. Jak to, že neblikaly majáčky?? To měli vypnuté?? U toho videa s Aloisem bohužel pořád nějak nemohu vysledovat bliknutí světel. Buď je horší kvalita videa nebo už špatně vidím. (doufám, že je to tou kvalitou videa).
Jirka Matějka 2010-08-06 21:29:09
Honzo, tak to je fakt výsměch.
Honza rojík 2010-08-06 17:08:40
WWW: http://www.youtube.com/watch?v=eiHB5et2Tr4
...
Honza Rojík 2010-08-06 17:08:06
http://www.youtube.com/watch?v=eiHB5et2Tr4 ...jen malá ukázka úrovně Sedlčanského závodu.Dle všeho byl tento start finále zcela v rámci pravidel.Záznam je z vozu Honzy Skály.Sledujte startéra,semafor a bílý Peugeot 206 Michaely Kalné.Nechť si každý udělá obrázek sám.
Jirka Matějka 2010-08-05 23:57:21
WWW: http://www.rallycross.jirimatejka.cz
Jó pánové z FASu, to už je hodně dlouho, smutný příběh pro rallyecross, je pravda, že už měli jít od válu dávno, dneska nebýt perfekrtního komentování Mácy a Rácy, a hlavně Kalvdů a Galušků, tak už by lidi neměli pomalu na co chodit, odečtěte Jirkovo osm aut + Kolvodovo devět bugin, tak co tam zbyde,,,,je opravdu na čase něco dělat, nebo to tu položí ůplně, já jezdím Hobby závody Kosice cup a nás se sjíždí jednou tolik, v Nové Pace i dvakrát tolik, tam pánové z FASu nejsou, tak to bude asi tím, rallycrossu zdar.
ZN3 2010-08-05 21:51:37
Zdravím všechny jezdce Rallycrossu ale i Autocross v CZ, v tom to dopise je jasně napsáno co si o funkcionářích jasně myslí z mého pohledu jezdce 99% jezdců,bohužel vím jak tenhle dopis zkončí,pánové z Fasu si ho přečtou(možná ani to ne) a hodí ho do koše, proč by se snažili když stejně na další závody dorazíme,pokud stím tím my jako jezdci chceme něco dělat,je zapotřebí stím něco udělat,a postavit se celému Fasu čelem a ukázat že se jich nikdo nebojí.Tot je můj názor na český motorsport a lidi z Fasu
karel 2010-08-05 21:05:53
tak mě napadlo: mafiánské praktiky nebo komunistické zvyky???
karel 2010-08-05 21:03:41
Tak přeci jen!Já celou neděli nemoh pochopit, jak je možné, že někteří jezdci startují tak dobře. O tolik lépe než ostatní. Několikrát jsem očekával opakovaný start a nic. Tak co, říkal jsem si, že asi blbnu. A možná, že nakonec ne. Rozdíly na startu byly v některých případech neskutečné a pro mě nepochopitelné. Tak děkuji za vysvětlení. Díky mému Sedlčanskému pozorování, nemám problém slovům z dopisu věřit a Viakom racing podpořit v jejich úsilí. Pravda ale je, že nepočítám, že se někdo chytne za čumák. Jsme přeci jen v ČR, kde veškerému motorsportu vládne partička vepřů s mafiánskými praktikami. Kdo nedrží hubu, je po zásluze potrestán. Takže ačkoliv vám to kluci nepřeji, trest na vaši hlavu se už jistě blíží. Držte se.
Tom Fryč 2010-08-05 16:58:44
Aleši, pod tohle se podepíšu ! Už je to do nebe volající...
nasranej divák 2010-08-05 13:56:38
Nejde jen o křivdy mezi českými vs. rakouskými jezdci.Jde i o vědomé podvody.Například nesignalizovaný předčasný start M.Kalné v A finále D1A snad ani jiné vysvětlení,než vědomý podvod nemá.