> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

Sosnová 16.10.2005

 


09.12.2012 19:24:57

Zahraniční novinky 2013

Uplynulé dny byly z hlediska rallyecrossu hodně bohaté na novinky.

O tom, co se děje doma, v Rakousku, Maďarsku a vlastně celé Zóně Střední Evropy víme relativně dost. Jen není bez zajímavosti, že už nyní se čile spekuluje, zda vypsaná domácí třída N1600 nezapříčiní odliv pilotů z D4, tedy Super Nationals. Jak to spolu souvisí? Inu, prosadit se v kategorii bez omezení úprav a nákladů je vždy složitější než v přísně hlídané třídě, navíc eNkové. Další otázkou je, zda někdo pojede tu „naši“ N1600, nebo se i domácí piloti přidruží po bok kolegů z Rakouska.

Další info pochází z Německa. Přiznám se, že jsem netrpělivě čekal na nový kalendář našich západních sousedů a dočkal jsem se. Proběhla schůzka pořadatelů, činovníků a jezdců (jak je pěkné, když tyto tři složky kooperují) a vzešlo z ní následující: v roce 2013 už se v Německu nepojede za odměny, ani za závod, ani za sezónu. Startovné bude i nadále 150 EUR (pro zahraniční jezdce polovina), všichni zainteresovaní mají zájem na větší a lepší medializaci, budou lákat jezdce z autocrossu i jiných disciplín a budou se snažit budovat pozitivní obraz rallyecrossu. Kalendář má jen šestici podniků + jeden výlet do Belgie:

20.-21. 4.  Drivingcenter, Groß Dölln
18.-19.5.  Gründautalring, Gründau
22.-23. 6.  Estering, Buxtehude + Mistrovství Belgie
3.-4. 8.  Estering, Buxtehude
31.7-1. 9.  Drivingcenter, Groß Dölln
7-8.9.  Duivelsbergcircuit, Maasmechelen, BE
5-6.10. Ewald-Pauli-Ring, Schlüchtern

Mistrovství Evropy. Pokoušel jsem se kontaktovat organizátory a promotéry nové série, ale bezvýsledně, až po delší odmlce se ozval činovník z Anglie s tím, že je na informace ještě brzy a že děkuje za zájem. Nakonec se objevilo to, o čem se už dlouho spekulovalo: startovné pro Touring Cars a Super 1600  je za celou sezónu 5000 £, jednotlivý závod vychází na 600 £. Odměny jsou oproti dosavadnímu systému uškrcené a vyplácí se jen prvních šest bodujících. Nastaly i drobné úpravy v harmonogramu a technických předpisech, ale z celkového pohledu jde jen o drobnosti.

Organizátoři, kteří se nepřidali na stranu IMG a jejich nové Evropy, se sdružili do tzv. Euro Rallycross Challenge. Snaha organizátorů je „udržet ten správný rallycross“, jejich snaha by měla být podpořena částkou 100 000 EUR, kterou chtějí pilotům během roku vyplatit. Pravidla jsou totožná s tím, co platilo na ME letos.

Bez zajímavosti není ani kalendář, který zčásti kopíruje naše domácí mistrovství. Začíná se v Melku a závěr by se měl odehrát na Sosnové. Pořadatelé sice nemají podobu kalendáře ještě definitivní, ale jejich snahou je oslovit jezdce, pořadatele a svazy, pro které je z jakýchkoli důvodů nová Evropa nepřijatelná. Takže po Melku by měla být 2x Francie, pak letní prázdninový dvoják Belgie a Holandsko, no a na konec Česká Lípa.

Docela srandovní je vymezení se pořadatelů Challenge vůči IMG a jejich pojetí ME, kdy vyzyvatelé (challenge = výzva) prohlašují, že depo bude všem otevřené, na Evropě 2013 budou stát odděleně vozy Super Cars od S1600 a Touringů. Navíc vstup bude umožněn jen akreditovaným osobám. Takže pokud chcete vidět špičková auta zblízka v paddocku, musíte na Challenge!

Navíc to vypadá, že Francie (Loheac vs. Essay a Kerlabo) a Rakousko (Greinbach vs. Melk) budou jediné dva státy, které přivítají ME IMG i Challenge.

Kdo se zařadí kam a kam to povede? Bude na ME jen privilegovaných 25 auťáků v D1 a kolik přijede aut do S1600 a TC? Pomůže krytí kalendářů Challenge a ZSE větší prestiži našeho mistráku a Zóny Střední Evropy?

Michal Oberstein, 09.12.2012 19:24:57, četlo 11065 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku